Difference between revisions of "אנציקלופדיה:ערכי איכות/דיונים"

From האנציקלופדיה היהודית
Jump to: navigation, search
######
לא ניתן לצפות בקוד המקור של הבדל בין שינויים זה, היות שאחת הגרסאות לא מאושרת. תוכל לצפות להלן בתוכן הגירסה שביקשת להציג, אם היא תימצא נקיה:
######

בדף זה יתקיימו דיונים והצבעות להוספת ערכים לרשימת ערכי האיכות של האנציקלופדיה היהודית. במקרה הצורך ניתן גם להציע הסרת התואר "ערך איכות" מערך שהוגדר ככזה.

כל עורך בעל זכות הצבעה רשאי להציע ערך. הדיון וההמלצה ימשכו כשבוע.

Contents

הוספה

שמואל זביטקובר

אני מציע כערך איכות את שמואל זביטקובר; ערך ארוך ומפורט, ובעיקר מרתק. גורשיחה • ט' בניסן ה'תש"ף • 21:40, 2 באפריל 2020 (IDT)

תוכן הערך ראוי מאד. לדעתי דרושה שם מלאכה ניכרת בתחום איחוד הער"ש – רק מלהסתכל נהיה לי חושך בעיניים... זכריהו בן בניהשיחה • ט' בניסן ה'תש"ף 21:53, 2 באפריל 2020 (IDT)
תוכן הערך יותר מראוי. בהחלט איכות. לגבי ההערות - זה ענין שכבר נפגשנו איתו בכמה מקומות, ענין של גישה. אני הבעתי כבר דעתי בעד צמצום הערות ולכן אני מסכים כאן. אמנם איני חושב שדרושה הרבה עבודה. חלק ניכר מהערות שם יכולות להתאחד לתוך הערות בודדות, וזה אמור להספיק. דוד (שיחה) 22:14, 2 באפריל 2020 (IDT)
לכך כונתי – בעיקר עבודה טכנית. השארתי שם גם בקשת הבהרה קטנה. זכריהו בן בניהשיחה • ט' בניסן ה'תש"ף 22:42, 2 באפריל 2020(IDT)
מסכים בהחלט להצעה, ערך שניתן להתגאות בו, אך צריך לקבוע איזה שהוא קו ברור בענין הערות השוליים. ביבליופיל (שיחה) 23:43, 2 באפריל 2020 (IDT)
טיפלתי כעת בהערות השוליים. פתרון פשרה שאולי יוכל לענות לבעיה. אם גם הוא אינו מספק, אני אישית הייתי מעדיף להשאיר אותו עם הערות מפורטות ולא מומלץ מאשר הפוך. ראו גם בדף שיחת הערך. יהונתן (שיחה) 04:04, 3 באפריל 2020 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד חזק איש גלילישיחה • כ"ג בניסן ה'תש"ף • 12:06, 17 באפריל 2020 (IDT)
Symbol neutral vote.svg נמנע לאור הערות השוליים. אחר השיפור זה הרבה יותר טוב, אבל אני נמנע מפני שלא ברור לי הרף הדרוש לערך מומלץ, כי עדיין היה בזה איזשהו טעם לפגם בעיני. אני מודע לכך שזה לא לגמרי פייר, כי ענין ההערות אינו מקומי לערך זה אלא ויכוח כללי שעלה פה בעבר וכדאי שיפתח בדיון כללי. או שמא ממוטב לחכות לקהילה גדולה יותר. אני חושב שמהות הויכוח זה היכן להציב את הגבול בין אנציקלופדיה מקצועית לאנצ' עממית. דוד (שיחה) 15:42, 17 באפריל 2020 (IDT)
כל עוד והערות השוליים זו שאלה של טעם בלבד, אין לי מה להתווכח בעניין. אני אישית בעד לפרט, לאור השימוש הרב שלי בהערות שוליים של אחרים, בהן אני מחפש מיקום מדויק. אבל אם הטיעון לובש אצטלה של אנצ' מקצועית, נראה לי שהעדפה להערות השוליים המפורטות רק גדלה. בשונה מאנצ' מודפסת, שבה יש עורכים מסוימים החתומים על הערך, או שיש עורך ראשי המחייב אותם לפעול בקו אחיד, ולכן אלו רשאים לוותר על ציון המקורות והקורא יסמוך על הגוף המו"ל; אנו איננו כאלו. אנו אנצ' ויקי, המחייבת אסמכתא בהערות שוליים. רוח הדברים גם מופיעה באחד מהדפים בוויקי, שאיני זוכר מיהו כרגע. ואם בכל זאת נרצה להתייחס כעת לוויקיפדיה כמקצועית, ולהחליט שהערכים המומלצים שלה מספיק מייצגים את מה שהיא, אז נוכל לראות את הערכים יצחק נבון (כ-60 הפניות מפורטות לאותו הספר, שהן כרבע מכלל ההפניות), אברהם ישעיה קרליץ (כ-50 הפניות לאותו הספר, כשליש מכלל ההפניות), קרב חרן (כ-40 מתוך 45 הפניות הן לצמד ספרים), מלחמת גאליה (כמחצית מהערות לאותו המקום), עלילות בעל וענת (כמחצית מהערות לאותו הספר), אלקיביאדס (כ-25 מאותו הספר, שהן כחמישית מכלל ההפניות. גם השאר חוזרות הרבה על עצמן לאותו הספר), קרב גרניקוס (כ-25 שהן כשליש). ויש לנו עוד הרבה ערכים כאלו שם, ואף באופן בוטה יותר. וכאמור, אלו עוד *המומלצים* של *ויקיפדיה*. לאור כך, במחילה, אני רואה את טיעון זה כסתם אמירה מהשרוול. על עניין הטעם איני מתווכח, אך יצרום לי כאשר זה יהפוך לשיקול של "מקצועי". הייתי אומר שאם כבר זו ההשוואה, אז להיפך. יהונתן (שיחה) 18:28, 17 באפריל 2020 (IDT)
לפני שתמהר להצטרם, אציין שכוונתי הייתה שכיוון המקצועית מאפשר יותר להתפרט עם הערות שוליים, בעוד כיוון העממית דורש יותר פרקטיקה ונראות. כך שאנו כנראה לא חלוקים בזה. דוד (שיחה) 00:27, 19 באפריל 2020 (IDT)
אם כן אנו תמימי דעים בכך. המחלוקת היא אם אנו רואים את אנצ"י יותר עממית או יותר מקצועית. מכיוון שהערות שוליים הן בסוף הערך, ולא נושכות אף אחד - לא אמורות העממיות והמקצועיות להתנגש כמעט. העממי יוכל להתעלם מאותה הפסקה, אך המקצועי לא יוכל לקבל אותה בהיעדרה. יהונתן (שיחה) 01:37, 26 באפריל 2020 (IDT)

ערך מומלץ

ברשותכם אמקד את הדיון לגבי ערך מומלץ לערך זה. ביבליופילשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"א •

Symbol support vote.svg בעד, כמו שכתבתי בשעתו. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:37, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א 23:38, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד, אם כי אני מסתייג מצורת ההע"ש שם. אמנם מעיון בהסטוריה עולה שהיה יכול להיות הרבה יותר גרוע... --מכלולאי (שיחה) 12:12, 14 באפריל 2021 (IDT)
נוגע בדבר, Symbol support vote.svg בעד. מי יתן וכל הערכים היו עם הפניות מדויקות כערך זה. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד חזק. היקפו ואיכותו של הערך מכסים את הטענות הקלושות על ההער"ש (שלטעמי הם בסדר). ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:51, 14 באפריל 2021 (IDT)

ויאהב אומן

ערך נוסף שהוא לדעתי איכותי במיוחד, ויאהב אומן. אמנם כבר עברנו את פורים, אבל הוא מרתק כל השנה... גורשיחה • ט' בניסן ה'תש"ף • 21:40, 2 באפריל 2020 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. הערך גם עבר ביקורת עמיתים זמן ארוך יחסית. דוד (שיחה) 22:15, 2 באפריל 2020 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. ביבליופיל (שיחה) 23:43, 2 באפריל 2020 (IDT)
GA candidate.svg בעד חלש. הייתי אומר בעד חזק לגופו של ערך, אלא שהופעתו בוויקיפדיה כפי שהוא אצלנו (ויקי') מעט מעיבה. נכון שהמקור הוא אצלנו, אבל בנסיבות שכיום זה נראה משהו חמוץ מעט. אם וכאשר נפעל באופן שוטף לשחרור הערכים שלנו להעתקה לוויקיפדיה (עם קרדיט) זה ודאי יהיה שונה ולא יעכב. למעשה, אני נוטה למרות זאת לבעד, אבל חלש. יהונתן (שיחה) 04:02, 3 באפריל 2020 (IDT)
GA candidate.svg בעד חלש. כדברי יהונתן. איש גלילישיחה • כ"ג בניסן ה'תש"ף • 12:09, 17 באפריל 2020 (IDT)

ערך מומלץ

מה דעתכם על ערך זה כערך מומלץ? ביבליופילשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"א • 22:39, 10 באפריל 2021 (IDT)

כדברי בשעתו, עדיף למצוא אחרים קודם, למרות שאכן מדובר בערך איכותי מאד. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:38, 13 באפריל 2021 (IDT)
איני מבין את המניעה: אתם חוששים שמא מישהו יחשוב שהערך לקוח מוויקיפדיה? מי שבודק דברים כאלו יגיע גם לאמת. ביבליופילשיחה • א' באייר ה'תשפ"א • 23:08, 13 באפריל 2021 (IDT)
נמנע, מטבע הדברים. יש לציין, כי הערכים אינם זהים, ויש בערכנו קטעים שאינם נמצאים בויקי. אני מתכנן, לכשאפנה ובלי נדר, להוסיף עוד קטע כזה. זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א 23:38, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד, למרות שאכן הכפילות מעיבה. כל עוד שאין כלל כזה, אני תומך במומלצות. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. עד עכשיו לא הבנתי את הבעיה. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:53, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד, לא רואה בעיה בכפילות, בפרט שהערכים התפתחו בשני נתיבים שונים. --המאיר (שיחה) 19:45, 25 באוגוסט 2021 (IDT)

אהליבמה בת ענה

ערך מקיף ומפורט על אישיות מקראית זו, עם תרשימים והבהרות. הערך הוא משהו ייחודי שככל הנראה לא קיים בשום מקום אחר העוסק באותה אישיות. הערך גם סוקר ומקיף את כל מי שדיבר בעניינה, מתוך ספרי היסוד שבארון הספרים היהודי. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

לא מספיק נרחב, אף כי אינני רואה מה יש עוד להרחיב. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:39, 13 באפריל 2021 (IDT)
לכן לא ערך מומלץ, אלא רק ערך איכות. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)

שמעון זאב רוטשילד

ערך על אישיות היסטורית מרתקת וחשובה. פירוט עשיר, עם מקורות מגוונים. מהסדרות החביבות של ביבליופיל. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • כ"ג בניסן ה'תש"ף • 12:12, 17 באפריל 2020 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א 23:38, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד, למען הפרוטוקול. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד, אם כי כנוגע בדבר. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:55, 14 באפריל 2021 (IDT)

ערך מומלץ

סלחו לי על ההטרדה, היה כאן בלבול כלשהו. ביבליופילשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א • 11:15, 15 באפריל 2021 (IDT)

  • Symbol support vote.svg בעד יהונתןשיחה • י"ז באלול ה'תשפ"א 22:20, 24 באוגוסט 2021 (IDT)

קרני פרה

ערך מקיף על אחד מטעמי המקרא הפחות-מוכרים, מבית היוצר של ערכיפד (מהימים היותר יפים שלו אצלנו ;-). הערך מעלה כמה אנפין מרתקים על טעם זה. אני חושב שהקורא המצוי שפותח את הערך עומד מופתע עד כמה נסקר אותו הטעם. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד ביבליופיל (שיחה) 22:20, 4 באפריל 2020 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד הימים היפים של ערכיפד. מי יתן ונחדש ימינו כקדם. ערכיפד (שיחה) 21:02, 26 באפריל 2020 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • י"ח באייר ה'תש"ף • 18:37, 12 במאי 2020 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)

ערך מומלץ

מה דעתכם על ערך זה כערך מומלץ? ביבליופילשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"א • 22:39, 10 באפריל 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:40, 13 באפריל 2021 (IDT)
ערך יפה, אבל לא בקבוצה הפותחת של המועמדים כאן. זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א 23:38, 13 באפריל 2021 (IDT)
חמוד אבל נישתי. בכל זאת, טעם עם מופעים בודדים בתנ"ך. --מכלולאי (שיחה) 11:58, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. פחות משנה כמה מופיע בתנ"ך. ערך מומלץ אינו צריך להיות נושא מרכזי. הערך מנותח היטב, וסוקר כל מה שאפשר בו. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)
לטעמי אנציקלופדיה צריכה להכתב בשיטת כפירמידה. לא ניתן לבנות לא יתכן לכתוב את הערך פרשנות קופנהגן לפני שנכתב הערך מכניקת הקוונטים ואותו לפני שנכתב הערך פיזיקה, ולא ניתן לכתוב ערך על אחד הטעמים הנדירים ללא שיש ערכים שמרחיבים אודות הטעמים המצויים בכל פסוק, וללא שהסבר ראוי לשמו על תפקידי שני המונחים שצמודים לרביעי, ועל הפסקו של הטפחא לעומת התביר המפסיק פחות. אדרבה, יאות ערכיפד להעשירנו בערך מורחב על טעמי המקרא או לחילופין בסדרת ערכים עליהם. עד אז, ערך אחד הטעמים הנדירים הוא נחמד ומחכים אבל לא חלק ממבנה של אנציקלופדיה, הייתי אומר מעט סנסציוני. מכלולאי (שיחה) 16:18, 15 באפריל 2021 (IDT)
Symbol neutral vote.svg נמנע. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:56, 14 באפריל 2021 (IDT)

חידושי הריטב"א

ערך מפורט בדקדוק רב על אחד מהחיבורים החשובים בספרות הראשונים על הש"ס. כידוע, מדובר בחיבור עם הרבה בלגן בייחוס הכרכים ובהוצאותיהם השונות. הערך עושה סדר רב בסוגיה. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד ממליץ בחום, ערך יהודי חשוב. ביבליופיל (שיחה) 22:20, 4 באפריל 2020 (IDT)
Symbol question.svg מתלבט. אכן ערך חשוב, מפורט ומדוקדק שכותבו (והאנציקלופדיה) יכול להתגאות בו. אמנם, אני מסופק אם אפיו הביבליוגרפי-פרטני מתאים לערך איכות, שאמור לספר סיפור, כלשונו של ביבליופיל למטה. כרגע נוטה להתנגד. זכריהו בן בניהשיחה • י"א בניסן ה'תש"ף 17:48, 5 באפריל 2020 (IDT)
בערך כדוגמת זה, על ספר יסודי בארון הספרים היהודי דומני שזהו גם סוג של סיפור, "סיפורם של חידושי הריטב"א", מובן שערך על ספר כמו מליצי יושר לא יזכה להיכלל בקטגוריה זו. ביבליופיל (שיחה) 13:16, 17 באפריל 2020 (IDT)

ערך מומלץ

מה דעתכם? 22:39, 10 באפריל 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:40, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א 23:38, 13 באפריל 2021 (IDT)
GA candidate.svg בעד מותנה. הערך איכותי ביותר, אבל יש בו כמה משפטים חסרי ביסוס. הנחתי בעבר {{הבהרה}}, אבל היא נמחקה, שלא בצדק לדעתי. --מכלולאי (שיחה) 12:18, 14 באפריל 2021 (IDT)
אני מבין שהכוונה לעריכה זו. בתקציר העריכה הובהר מדוע הוסר. אשמח אם תציין למשפטים אחרים. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)
אסביר: נטען שבעקבות ההדפסות תפס הספר את מיקומו כאחד החיבורים הבולטים על הש"ס. בעיני המציאות הפוכה; מרכזיות בעולם התורה היא הגורם להדפסת הספר במהדורות רבות. ברור שהוצאות הספרים ישקיעו בספרים בעלי ביקוש גבוה, ולא הן הגורמות לריבוי הלימוד בספרים. ניתן מקסימום לטעון להיזון חוזר. לדעתי יש להשמיט שורה זו, אפשר להסתדר בלעדיה (לשאר הטענות מצאתי מקור, אצל תא-שמע).--המאיר (שיחה) 14:23, 23 באוגוסט 2021 (IDT)
אני עדיין חולק, אבל לא אתעקש. סתם אתן דוגמה: רבינו ירוחם הוא חיבור חשוב ללא ספק, ובכל זאת די נדחק לקרן זווית ביחס למעמדו, בעיקר משום שאינו קיים במהדורה חדשה (לאחרונה החל מאן דהוא להדפיסו במהדורה חדשה, למרות הטאבו בעניין). יהונתןשיחה • י"ז באלול ה'תשפ"א 22:40, 24 באוגוסט 2021 (IDT)
טוב, רבינו ירוחם זה מאיתכסיא...
הפרשנות שלך אפשרת, אבל היא עדיין פרשנות, וככזו לא כדאי שתיכתב בלי מקור.--המאיר (שיחה) 19:44, 25 באוגוסט 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד, אמנם בהסתייגות מצורת ההערות שם, שבעיני היא זוועתית (כמה פעמים אני צריך לקרוא שהרב משה גולדשטיין כתב את המבוא לחידושי הריטב"א בהוצאת הרב קוק, שנמצאים - כמה לא-מפתיע - בתוך חידושי הריטב"א בהוצאת הרב קוק, שנת תשל"ה לפ"ק?!). לא עדיף פשוט לקשר בקש"ח ולהשתמש בעוגנים?--המאיר (שיחה) 13:47, 31 באוגוסט 2021 (IDT)
צודק, היה נכון להשתמש בעוגנים. זה בעיקר עצלנות. יהונתןשיחה • כ"ג באלול ה'תשפ"א 15:02, 31 באוגוסט 2021 (IDT)
בינתיים הציונים הוחלפו בעוגנים. אולי נכון להשתמש בצורה המקוצרת ("ליכטנשטיין, מגילה" וכד') כמקובל במאמרים וספרים אקדמיים.--המאיר (שיחה) 01:23, 12 באוקטובר 2021 (IDT)
אכן החלפתי לעוגנים, וטרם סיימתי. אולי אנה לקצר עוד. יש לשקול. יהונתןשיחה • ו' בחשוון ה'תשפ"ב 13:57, 12 באוקטובר 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד חזק. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:58, 14 באפריל 2021 (IDT)

קבורת איברים

ערך הלכתי-רפואי ייחודי, הפורט את כל ההלכות המגוונות שבסוגיה. הערך גם עשיר במקורות. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

ישיבת תורת חסד (לודז')

ערך חשוב על ישיבה היסטורית בולטת, מעשה ידיו להתפאר של ערכיפד. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

  1. Symbol oppose vote.svg נגד, לא נסקר כל החומר בנושא, אין אפילו תמונה של הישיבה. ערך איכותי להתגאות בו, אבל לא בשל לכדי 'ערך מומלץ'. ערכיפד (שיחה) 21:05, 26 באפריל 2020 (IDT)
    דוד? ערכיפד (שיחה) 21:06, 26 באפריל 2020 (IDT)
    הערך יפה ומרשים. אבל ערכיפד פנה אלי כנראה כי הוא יודע שעסקתי בזה (ולא יודע שעסקתי אחר כך עוד), ואכן גם אני חושב שלמרות שהערך מקיף הוא יכיל להיות מקיף משמעותית יותר. למשל חלקו המרכזי של ר' שלמה גרודזינסקי זכה לאזכור אגבי, ויש עליו לא מעט חומר, אם כי חלקו האיכותי באידיש. כרגע הערך איכותי מאוד, ותמציתי. אהיה בעד אם יאומצו קריטריונים פושרים למטה, שכן הוא לא נופל מכמה וכמה מהערכים האחרים ברשימה פה. דוד (שיחה) 21:37, 26 באפריל 2020 (IDT)

איסור גידול כלב

ערך הלכתי ממוקד העוסק בנושא הלכתי מעשי אצל רבים, וללא סקירה ראויה של הנושא. הערך מפוסק לקטעים פרטניים, ומנסה לבאר את הדינים המסועפים והמעורפלים של הנושא. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:42, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)

ערך מומלץ

Symbol question.svg מתלבט. ערך יפה מאוד ומקורי, אך העיצוב בערך לא מושך אותי כל כך. מדי הרבה פסקאות קצרות שחלק ניכר מתוכן הוא ציטוט (לפחות בתחילתו). ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:00, 14 באפריל 2021 (IDT)

גרופינא

אמנם לא מדובר בערך גדול, אך הוא מפרט כל נקודה על מקום חז"לי זה. הערך פורס את כל השיטות המחקריות בזיהוי המקום, בתוספת מפה ייחודית. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

Symbol oppose vote.svg נגד. לענ"ד, לא מתאים לערך איכות. זהו קצרמר+ שמלבד האזכור ההלכתי מביא כמעט רק רשימה של זיהויים. זכריהו בן בניהשיחה • י"א בניסן ה'תש"ף 17:40, 5 באפריל 2020 (IDT)
זכריהו בן בניה, תוכל כמקובל להצביע על כיווני הרחבה אפשריים? כי בהעדרם, אף שזה לא יכול להיות 'מומלץ' בגלל האורך, אבל זהו בהחלט ערך איכותי. ערכיפד (שיחה) 21:04, 26 באפריל 2020 (IDT)
שוב, תלוי בקריטריונים למטה. הוא אשר שאלתי שם, האם אורך בלבד יכול להיות חיסרון, למרות שאין מה להאריך יותר. דוד (שיחה) 21:39, 26 באפריל 2020 (IDT)
אני לא יודע אם יש עוד מה להרחיב, אבל לדעתי ערך כזה לא מתאים לרשימה גם אם זה כל מה שיש לכתוב. האם רבי יקים איש חדיד יכול להיות ערך איכות? זכריהו בן בניהשיחה • ג' באייר ה'תש"ף 15:56, 27 באפריל 2020 (IDT)
בעד. להבדיל מערך מומלץ, ערך איכותי הוא ערך שאין בו בעיות, לשוניות, סגנוניות, ניסוח וכו'. גורשיחה • ג' באייר ה'תש"ף • 04:31, 27 באפריל 2020 (IDT)

שור (אתר מקראי)

ערך חשוב על אתר מקראי. הערך מפורט ועשיר, עם מקורות, מפות ותמונות. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד ביבליופיל (שיחה) 22:20, 4 באפריל 2020 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:43, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)

ערך מומלץ

חל בלבול. ביבליופילשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א • 11:15, 15 באפריל 2021 (IDT)

GA candidate.svg בעד חלש. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:03, 14 באפריל 2021 (IDT)

דרך ארץ קדמה לתורה

גם ערך זה אינו גדול, אך הוא מקיף ופרטני, ועשיר במקורות. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

תשב"ץ קטן

ערך חשוב על חיבור הלכתי בולט מתקופת הראשונים. הערך מפורט, עם מקורות. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד ביבליופיל (שיחה) 22:20, 4 באפריל 2020 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:44, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)

ערך מומלץ

כלעיל. ביבליופילשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א • 11:15, 15 באפריל 2021 (IDT)

הערך אינו ארוך מספיק לטעמי לערך מומלץ, למרות שהוא מקיף מושלם ומעניין. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:05, 14 באפריל 2021 (IDT)

המתיבתא (ורשה)

ערך חשוב ומקיף, מבית היוצר של ביבליופיל. הערך עשיר וסוקר את הישיבה על כל תולדותיה וקורותיה. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

ערך יפה. גורשיחה • ג' באייר ה'תש"ף • 04:28, 27 באפריל 2020 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:44, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)

ערך מומלץ

כלעיל. ביבליופילשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א • 11:15, 15 באפריל 2021 (IDT)

על אף שאני נוגע בדבר, לטעמי הערך ונושאו לא מספיק "מעניינים" ומרכזיים. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:09, 14 באפריל 2021 (IDT)

חידושי תורה

ערך ליבה חשוב, עם סקירה רחבה ופרטנית. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד ביבליופיל (שיחה) 22:20, 4 באפריל 2020 (IDT)
לצערי, אני Symbol oppose vote.svg נגד. ערך ליבה כזה, ראוי לו יותר מהמצב הנוכחי. כרגע זו בערך רשימת מקורות. זכריהו בן בניהשיחה • כ"ג בניסן ה'תש"ף 17:43, 17 באפריל 2020 (IDT)
גם אני מתנגד. אין מקום למשנת מוהר"ן ומוהרנ"ת בערך על נושא כל כך בסיסי ביהדות, אולי בפסקה מתאימה ושולית עם כותרת מתאימה, לא כפי שזה כעת. גורשיחה • ג' באייר ה'תש"ף • 04:29, 27 באפריל 2020 (IDT)
מצטרף לדברי זכריהו. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:44, 13 באפריל 2021 (IDT)

מלך אמון מאמרך

עוד ערך איכות מאוצרותיו של זכריהו בן בניה. ערך עשיר ומהנה לחובבי עולם השירה והפיוט היהודי. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

Symbol oppose vote.svg נגד אני אמנם מעיד על עיסתי, אבל לא נראה לי שהערך ראוי כרגע ל"איכות", בפרט כשאני יודע שהערך עדין זקוק להשלמה ממקורות נוספים. זכריהו בן בניהשיחה • ט' בניסן ה'תש"ף 11:08, 3 באפריל 2020 (IDT)
משנתו של רבי זכריהו בן בניה קב ונקי... ביבליופיל (שיחה) 21:54, 4 באפריל 2020 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד, למרות הסתייגותו של יוצר הערך. איש גלילישיחה • כ"ג בניסן ה'תש"ף • 12:13, 17 באפריל 2020 (IDT)
האם לא סוכם שליוצר הערך לא תהיה זכות הצבעה? ביבליופיל (שיחה) 10:48, 19 באפריל 2020 (IDT)
מסתברא שהוא רק לטיבותא. יהונתן (שיחה) 13:23, 19 באפריל 2020 (IDT)
תכריעו מה שאתם רוצים, אני לא מתערב כי יש לי נגיעה בענין, אבל את דעתי הבעתי. זכריהו בן בניהשיחה • כ"ה בניסן ה'תש"ף 13:45, 19 באפריל 2020 (IDT)
בהלכה, קרוב פסול להעיד ולדון לא רק לזכות אלא גם לחובה. ביבליופיל (שיחה) 15:51, 19 באפריל 2020 (IDT)
אם זכרוני אינו מטעני, שלא כקרוב, נוגע פסול רק לזכות. זכריהו בן בניהשיחה • כ"ה בניסן ה'תש"ף 16:00, 19 באפריל 2020 (IDT)
להעיד חובה על עצמו אדם ודאי איננו יכול, כי "אין אדם משים עצמו רשע". מה שאין כן בנידון דנן- אינני יודע. ביבליופיל (שיחה) 16:03, 19 באפריל 2020 (IDT)
מסברא, צריך לחלק בין אדם שמעיד ע"ע שכתב ערך לא טוב, שאינו נאמן כי אין אדם משים עצמו רשע (שהשחית את מרחב הערכים), ובין אדם שאומר שהערך הוא טוב אבל אינו ראוי לערך איכות או משהו מעין זה, כי בטענה השניה אינו משים עצמו רשע. אם הדיון הזה ימשיך, נצטרך להעביר את אותו לבית הוועד... זכריהו בן בניהשיחה • כ"ה בניסן ה'תש"ף 16:13, 19 באפריל 2020 (IDT)

ערך מומלץ

דעתכם. ביבליופילשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א • 11:15, 15 באפריל 2021 (IDT)

תענית כ' בסיוון

ערך חשוב נוסף מזכריהו בן בניה, עם סקירה היסטורית והלכתית, ועם מקורות מגוונים. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

יהונתן, תיקון: אמנם כתבתי בערך זה, אך יצירתו היתה בידי מצולות ים, ותרומה משמעותית נוספת היא של קובץ. זכריהו בן בניהשיחה • ט' בניסן ה'תש"ף 11:11, 3 באפריל 2020 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד ביבליופיל (שיחה) 23:33, 4 באפריל 2020 (IDT) 22:20, 4 באפריל 2020 (IDT)

ערך מומלץ

דעתכם. ביבליופילשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"א • 22:39, 10 באפריל 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:45, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. אם כי כדאי להוסיף תמונות וכדו'. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:12, 14 באפריל 2021 (IDT)

תעניות וורמייזא

גם זה ערך היסטורי-יהודי חשוב, מאת זכריהו בן בניה. כדומיו, עשיר במידע ובמקורות. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד ביבליופיל (שיחה) 22:20, 4 באפריל 2020 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • כ"ג בניסן ה'תש"ף • 12:14, 17 באפריל 2020 (IDT)

ערך מומלץ

מה דעתכם? ביבליופילשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"א • 22:39, 10 באפריל 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד, כמו שכתבתי בשעתו. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:46, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. כדלעיל כדאי להוסיף תמונות וכדו'. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:14, 14 באפריל 2021 (IDT)

מלאך הברית

ערך קצר אך מקיף על מושג/דמות בתנ"ך שאור מיוחד מתקבל עליו בערך זה, אודות לעבודתו של מצולות ים. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. גורשיחה • י"ח באלול ה'תשפ"א • 21:09, 25 באוגוסט 2021 (IDT)

רבי מנחם בן שלמה

גם זה אינו ערך ארוך, אך חשוב ומדוקדק, פרי עטו של איש גלילי. אישיות ימי-ביניימית חשובה ובולטת בעולם המדרש. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

לערכיו של הגלילי חן מיוחד. בעד. גורשיחה • ג' באייר ה'תש"ף • 04:27, 27 באפריל 2020 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד, למרות שחלקי בערך קטן מחלקו של יהונתן... איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:46, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)

ערך מומלץ

כלעיל. ביבליופילשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א • 11:15, 15 באפריל 2021 (IDT)

הערך קצר מדי לערך מומלץ, אם כי ייתכן שהוא מקיף את כל המידע, על ערך מומלץ להיות בעל תוכן רב יותר. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:17, 14 באפריל 2021 (IDT)

משפט האחים רייצס

ערך היסטורי חשוב ביותר, שזכה אצלנו לסקירה אנציקלופדית רחבה. הערך עשיר במקורות שדיברו על מאורע זה. ערך זה מצטרף לגלריית הערכים הנהדרים של ביבליופיל. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד חזק. ערך איכותי ביותר. איש גלילישיחה • כ"ג בניסן ה'תש"ף • 12:17, 17 באפריל 2020 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. גורשיחה • ג' באייר ה'תש"ף • 04:26, 27 באפריל 2020 (IDT)

ערך מומלץ

דעתכם? ביבליופילשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"א • 22:39, 10 באפריל 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד, כמו שכתבתי בשעתו. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:47, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א 23:38, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. אם כי כנוגע בדבר. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:15, 14 באפריל 2021 (IDT)

סימן תאנה

מושג בסיס מעולם התרבות במזרח-אירופאית היהודית, ומעוד תרבויות בעולם. אמנם מסומן לטיפול, אבל עשיר ומעניין. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

ערך טוב, אפילו טוב מאד, אבל נראה שיש בעיה להמליץ על ערך שמסומן לטיפול – סימון לטיפול הוא הצהרה שהערך עודנו במצב הדורש טיפול. זכריהו בן בניהשיחה • ט' בניסן ה'תש"ף 12:13, 3 באפריל 2020 (IDT)

ערך מומלץ

דעתכם. ביבליופילשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"א • 22:39, 10 באפריל 2021 (IDT)

אין טעם להעמיד ערך לטיפול כערך מומלץ. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:47, 13 באפריל 2021 (IDT)
מסכים עם גלילי. חבל, אבל זהו המצב. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)

פולמוס התנ"ך

ערך חשוב ועכשווי, מקיף ומעשיר. הערך מיוחד בכך שעסק בנושא רגיש בצורה עדינה ומפורטת. מעולמו העשיר של יש בורא לעולם (מימים יותר תוססים שלול אצלנו). יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד ביבליופיל (שיחה) 22:20, 4 באפריל 2020 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד גורשיחה • ל' בניסן ה'תש"ף • 00:23, 24 באפריל 2020 (IDT)

ערך מומלץ

דעתכם. ביבליופילשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"א • 22:39, 10 באפריל 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:48, 13 באפריל 2021 (IDT)
יש לי התחושה שהערך יכול להיות מקיף יותר. Symbol neutral vote.svg נמנע. זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א 23:38, 13 באפריל 2021 (IDT)
חלקים מהערך חסומים לי, אבל באופן כללי כדאי להימנע מממלוץ ערכים המכילים בתוכם את המילה "פולמוס". --מכלולאי (שיחה) 12:49, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. ערך חשוב וסקור. ייתכן שאפשר יותר, אבל נכון לעתה נראה מספיק. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. (אם כי חלק מהערך חסום לי לצפייה). ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:18, 14 באפריל 2021 (IDT)

סכנת איבר

ערך הלכתי בסיסי, מקיף ועשיר במקורות. יהונתן (שיחה) 06:07, 3 באפריל 2020 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד ביבליופיל (שיחה) 22:20, 4 באפריל 2020 (IDT)

רבי יהושע הורוביץ

ערך מפורט, על אחד מחשובי האדמו"רים בגליציה. גורשיחה • ל' בניסן ה'תש"ף • 21:18, 23 באפריל 2020 (IDT)

נוטה להמליץ. אך נראה שכדאי לחלק את הערך לכמה פסקאות כמו אישיותו/השקפתו וכדו' מלבד קורות חייו. ביבליופיל (שיחה) 23:55, 23 באפריל 2020 (IDT)
לא עיינתי לעומק, אבל עושה רושם שחלוקת הפרק הביוגרפי עליו, טוב לו שיחולק לתת פסקה או שתיים נוספות. יהונתן (שיחה) 02:20, 26 באפריל 2020 (IDT)

אבני אלגביש

ערך חשוב על המושג התנכ"י אבני אלגביש. פרי יצירתו של איש גלילי. ביבליופילשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"א • 22:39, 10 באפריל 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. זה לא פרי יצירתי כלל. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:49, 13 באפריל 2021 (IDT)
אז מה זה? ביבליופילשיחה • א' באייר ה'תשפ"א • 23:01, 13 באפריל 2021 (IDT)
הקישור אינו תקין. מ"מ, אני אכן פתחתי את הערך, אבל אחרים עשאוהו. כך הוא נראה כשאני עזבתיו... איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 23:37, 13 באפריל 2021 (IDT)
תיקון טעות, נוצר על ידי איש גלילי, אך עיקרו הוא פרי עמלו של דוד. ביבליופילשיחה • א' באייר ה'תשפ"א • 23:41, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)

ערך מומלץ

בריאות

ערך חשוב על מושג מוכר כל כך. מסומן לטיפול כרגע. ביבליופילשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"א • 22:39, 10 באפריל 2021 (IDT)

אני חושב שמדי דל בשביל ערך איכות. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)

בשמים ראש

ערך חשוב ומקיף על אחד הספרים התורניים המפורסמים והפולמוס שסביבו. מהערכים הנהדרים של יהונתן. ביבליופילשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"א • 22:39, 10 באפריל 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:49, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א 23:38, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד, מעט נישתי אבל האיכות וההיקף מפצים. --מכלולאי (שיחה) 12:21, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד חזק. לטעמי הנושא הוא מרכזי למדי ולא נישתי כלל. מבחן אוצה"ח שיהונתן אוהב יוכל לכאורה להוכיח. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:20, 14 באפריל 2021 (IDT)

ערך מומלץ

מאור עינים (די רוסי)

ערך חשוב ויפה על ספר בולט בארון הספרים היהודי והפולמוס שסביבו. נוצר על ידי יהונתן. ביבליופילשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"א • 22:39, 10 באפריל 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:50, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א 23:38, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד חזק. כל הכבוד על הערך. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:21, 14 באפריל 2021 (IDT)

ערך מומלץ

מרד קושצ'ושקו

ערך ארוך למדי (יש שיאמרו ארוך מדי) על המרד המכונן בתודעה הפולנית, תוך הרחבה על יהדות פולין בתקופה זו. ביבליופילשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"א • 22:39, 10 באפריל 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:50, 13 באפריל 2021 (IDT)
GA candidate.svg בעד חלש. ערך נפלא ביותר (ממש!), אך הסתייגות אחת לי: הערך דל בציון מקורות, וחלקים נרחבים ממנו חסרי ביסוס במקורות כמעט. זאת למעט החלק העוסק ביהודי פולין במרד. זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א 23:38, 13 באפריל 2021 (IDT)
כמו זכריה, אם היה ניתן לבודד את חלקם של מהיהודים מהתיאור הכללי של המרד, ולהותיר את המרד עצמו כ"רקע", הוא היה יכול להיות משובח ביותר. ערך שחלקו הגדול מתבסס על תרגום בלבד ללא מקורות כל-שהם, זו בעיה. --מכלולאי (שיחה) 12:24, 14 באפריל 2021 (IDT)
ביבליופיל, כאמור, אם ניתן להפריד את החלק אודות היהודים ולהעביר אותו לערך היהודים במרד קושצ'ושקו עם הפניה לערך מורחב בערך-האב, זה יהיה פתרון. --המאיר (שיחה) 15:07, 23 באוגוסט 2021 (IDT)
זה נשמע לי מעט מוזר, אבל אולי זה דווקא רעיון. נשמע את דעת העורכים. ביבליופילשיחה • ט"ו באלול ה'תשפ"א • 16:20, 23 באוגוסט 2021 (IDT)
כבר הוצע בדף השיחה. יכול להיות שזה יהיה קומפקטי יותר, אם כי אין חובה. יהונתןשיחה • י"ז באלול ה'תשפ"א 14:51, 25 באוגוסט 2021 (IDT)
אוסיף שלדעתי הבעיה לא רק בהעדר המקורות; המצב הנוכחי לא פרופורציונאלי, והוא נותן משקל-יתר לחלקם של היהודים במרד. נכון שהטייטל הוא "אנציקלופדיה היהודית", אבל המצב הנוכחי יוצר עיוות.המאיר (שיחה) 15:34, 25 באוגוסט 2021 (IDT)
GA candidate.svg בעד חלש. מסכים עם קודמיי. אני חושב שסקירת כמה מהמקורות הלועזיים יכולים לפתור זאת. קיוויתי לעבור על הערך, אך טרם עלתה בידי. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד, אם כי כנוגע בדבר. בנושא המקורות כבר דנו בדף השיחה של הערך עצמו, שם כמדומני צידדו איש גלילי ויהונתן בהשארת המצב על כנו. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:22, 14 באפריל 2021 (IDT)
ביבליופיל, אחרי הפיצול, נכון להעמיד לדיון את יהודי פולין במרד קושצ'ושקו. לכאורה אין טעם בשני הערכים.--המאיר (שיחה) 01:28, 12 באוקטובר 2021 (IDT)
זה כבר בוצע. ערך זה ירד מהפרק בעקבות הפיצול, חשבתי שזה מובן מאליו. ביבליופילשיחה • ו' בחשוון ה'תשפ"ב • 09:46, 12 באוקטובר 2021 (IDT)

ערך מומלץ

סלומון מאיר רוטשילד

ערך מקיף על אחת הדמויות היהודיות המפורסמות במאה ה-19, מהבולטים שבמשפחה המפורסמת – משפחת רוטשילד. ביבליופילשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"א • 22:39, 10 באפריל 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:51, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. אם כי אני נוגע בדבר. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:23, 14 באפריל 2021 (IDT)
לא כ"כ הבנתי היכן עלי להצביע, Symbol support vote.svg בעד, האמת שדי התפלאתי שאין ערך בויקי. --מכלולאי (שיחה) 14:51, 18 באפריל 2021 (IDT)

ערך מומלץ

שושנה (צמח מקראי)

ערך יפה על מושג מוכר בתנ"ך. נוצר על ידי יהונתן. ביבליופילשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"א • 22:39, 10 באפריל 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:51, 13 באפריל 2021 (IDT)
GA candidate.svg בעד חלש. טרם הסתיים הערך. יש להרחיבו עוד על פי המקורות שבסופו. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. סיום הערך הוא בגדר "מעוות שיכול לתקון". ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:25, 14 באפריל 2021 (IDT)

ערך מומלץ

תנועת מחזיקי הדת

ערך על ההתארגנות הפוליטית הראשונה של היהדות החרדית. ביבליופילשיחה • כ"ח בניסן ה'תשפ"א • 22:39, 10 באפריל 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 21:51, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א 23:38, 13 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. חשוב ביותר. יהונתןשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א 19:13, 14 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד, אם כי נוגע בדבר. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:26, 14 באפריל 2021 (IDT)

ערך מומלץ

גזירת הלבוש

ערך על מאורע מפורסם בהיסטוריה החסידית-יהודית, שהשליך על חייהם של רבים בצורה ישירה עד היום. ביבליופילשיחה • ט"ו באלול ה'תשפ"א • 00:00, 23 באוגוסט 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד, מקיף\ מושקע ומרתק. דוד (שיחה) 10:51, 23 באוגוסט 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד יהונתןשיחה • י"ז באלול ה'תשפ"א 22:44, 24 באוגוסט 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד זכריהו בן בניהשיחה • י"ז באלול ה'תשפ"א 00:05, 25 באוגוסט 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד איש גלילישיחה • י"ח באלול ה'תשפ"א • 01:33, 26 באוגוסט 2021 (IDT)

רבי גרשון חנוך הניך ליינר

ערך ארוך ומפורט על אישיות מרתקת וסוערת, הנוגע בתחומים רבים. ביבליופילשיחה • ט"ו באלול ה'תשפ"א • 00:00, 23 באוגוסט 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד כפי שנימקת. דוד (שיחה) 10:57, 23 באוגוסט 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד יהונתןשיחה • י"ז באלול ה'תשפ"א 22:44, 24 באוגוסט 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד איש גלילישיחה • י"ח באלול ה'תשפ"א • 01:34, 26 באוגוסט 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד --בן צבי (שיחה) 19:00, 26 באוגוסט 2021 (IDT)

רבי אהרן ווירמש

ערך על דמות ייחודית בנוף הרבני של יהדות צרפת במאה ה-18. ביבליופילשיחה • ט"ו באלול ה'תשפ"א • 00:26, 23 באוגוסט 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד, כדאי שהתקציר ישקף את הערך. דוד (שיחה) 10:58, 23 באוגוסט 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. לדעתי זה גבולי, משום שאינו מספיק צבעוני. דמות ייחודית, אבל השפעתו משום מה לא הייתה מדי רחוקה. יהונתןשיחה • י"ז באלול ה'תשפ"א 22:44, 24 באוגוסט 2021 (IDT)
BA candidate.svg נגד חלש. המקורות בערך הם כמעט רק מקורות ראשוניים (וקצת מחקרים ישנים למדי). ישנם מקורות חדשים יותר שרצוי להתייחס אליהם. זכריהו בן בניהשיחה • י"ז באלול ה'תשפ"א 00:03, 25 באוגוסט 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד איש גלילישיחה • י"ח באלול ה'תשפ"א • 01:41, 26 באוגוסט 2021 (IDT)

מגילת ספר

ערך חשוב, מעניין ואפילו סנציוני. יהונתןשיחה • י"ז באלול ה'תשפ"א 15:00, 25 באוגוסט 2021 (IDT)

GA candidate.svg בעד חלש (הערך מצויין ומעניין, אבל הוא קצת קצר). ביבליופילשיחה • י"ז באלול ה'תשפ"א • 15:19, 25 באוגוסט 2021 (IDT)
GA candidate.svg בעד חלש כמו ביביופיל. השאלה האמיתית אם הוא קצר משום שזה מה יש או שניתן להרחיבו. דוד (שיחה) 15:46, 25 באוגוסט 2021 (IDT)
סנסציוני, אבל אני לא בטוח שזה מעלה, בהקשר הזה. ספר אוטוביוגרפי של היעב"ץ, לא נראה שמספריו המרכזיים. יתכן שיש בספר חשיבות היסטורית, אבל זו לא מבוארת בו מספיק.--המאיר (שיחה) 19:40, 25 באוגוסט 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. יש מה להרחיב עוד בפסקה על זהות המחבר? וסתם כך, זה מוזר לי, הערך כבר נמצא בפורטל הערכים הנבחרים. איש גלילישיחה • י"ח באלול ה'תשפ"א • 01:38, 26 באוגוסט 2021 (IDT)
הערך נמצא שם כמחוה עבורי מיהונתן אחר שביקשתי לחנוך איתו את הפורטל, ללא שימת לב שטרם היה ברשימה כאן ונבחן היטב. דוד (שיחה) 08:07, 26 באוגוסט 2021 (IDT)

רבי יהושע השיל רבינוביץ

עורכים. מה הם הקריטריונים המדוייקים להיכלל ברשימה? האם ערך זה על אחת הדמויות המרתקות שבחסידות המאוחרת הוא ערך נבחר לדעתכם? הלבלר (שיחה) 13:20, 29 באוגוסט 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד כתיבה וחתימה טובה, איש גלילישיחה • כ"ב באלול ה'תשפ"א • 17:21, 29 באוגוסט 2021 (IDT)
נראה קצת גבולי. הערך עצמו יפה ומרשים, אך יש שתי נקודות צדדיות: א. נשוא הערך לא תפס עמדה מרכזית במיוחד, והוא דמות שולית מעט. מכיוון שטרם גובשו הקריטריונים המדוייקים, זה עלול להעיב במקצת על העניין. ב. הערך מפורט אולם הוא לא מאוד ארוך, והחלק העיקרי שבו מקיף בעיקר את אישיותו, כלומר, חסר מידע על פעילות, מה שכנראה נגזר עקב הנקודה הקודמת שהזכרתי. אך אולי עורכים אחרים יתמכו. סליחה על האיחור בתגובתי. ביבליופילשיחה • כ"ג באלול ה'תשפ"א • 09:53, 31 באוגוסט 2021 (IDT)
GA candidate.svg בעד חלש. כמו ביבליופיל. יהונתןשיחה • ו' בחשוון ה'תשפ"ב 00:50, 12 באוקטובר 2021 (IDT)

א סוכה'לע

ערך רחב על השיר היהודי הנוסטלגי. פרי יצירתו של יהונתן. ביבליופילשיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ב • 15:20, 11 באוקטובר 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ה' בחשוון ה'תשפ"ב • 15:24, 11 באוקטובר 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד. הנחתום על עיסתו. יהונתןשיחה • ו' בחשוון ה'תשפ"ב 00:48, 12 באוקטובר 2021 (IDT)
Symbol question.svg מתלבט. נהניתי מאד לראות את הערך היפה על השיר המיתולוגי, אבל מדובר בסך הכל על שיר... האם זה מה שעומד במרכז האנציקלופדיה, עם ערך ארוך כל כך? מסופקני. אני מודע גם לבעיתיות שבביקורת כזאת, ואף על פי כן.--המאיר (שיחה) 01:36, 12 באוקטובר 2021 (IDT)
Symbol question.svg מתלבט ממש כמו המאיר, כולל ההסתייגות מההסתייגות. זה עוד דוגמה איך יהונתן מסוגל לקחת כל נושא ולהופכו לערך מפואר, וככל שאתה חושב שהוא מיצה רק הולך ומשכלל. ועדין זה שיר, שגם השפעתו אינו שוה בכל החוגים. זו שאלה עקרונית האם כשהערך איכותי צריך גם רף חשיבות גבוה לנושא או שדי באיכות הערך עצמו. דוד (שיחה) 10:52, 12 באוקטובר 2021 (IDT)

ללא ז"ה

Symbol support vote.svg בעד. היופי. זה היופי. ערכיפד (שיחה) 12:01, 12 באוקטובר 2021 (IDT)
שמא תבאר את ראשי התיבות? ביבליופילשיחה • ו' בחשוון ה'תשפ"ב • 14:56, 12 באוקטובר 2021 (IDT)
סליחה, אני רואה שזו הוספה של המאיר ופתרונו "ללא זכות הצבעה". ביבליופילשיחה • ו' בחשוון ה'תשפ"ב • 15:01, 12 באוקטובר 2021 (IDT)
אכן ואכן. מה שמוזר הוא למה צריכים זכות הצבעה בשביל חוות דעת בערכי איכות. הייתי מצפה לדרישה של מינימום עריכות או יותר נכון ערכים, כדי שיבינו אם הבנאדם מבין באיכות, אבל זכות הצבעה? א גרויסע זכות... המון נחת. ערכיפד (שיחה) 15:39, 12 באוקטובר 2021 (IDT)
התנצלותי הכנה. לא נקבעו כללים ברורים בעניין, אבל חשבתי שבדומה לכל הצבעה, בכדי להשפיע על האנציקלופדיה צריך לתרום לה, גם בטווח הקרוב. נשמח לראותך כאן יותר.--המאיר (שיחה) 19:33, 12 באוקטובר 2021 (IDT)
אם לא נקבעו, אז תודה על הכנות, אבל לא על ההתנצלות... כאילו למי אכפת "להשפיע על האנציקלופדיה" שזה ידרבן אותו לתרום לה בטווח הקרוב... הלוואי שהיינו במצב הזה. ערכיפד (שיחה) 01:59, 13 באוקטובר 2021 (IDT)
אדייק: לא נקבעו כללים להצבעה זו ש"רשאי להצביע רק בעל זכות הצבעה", אבל אין סיבה להניח שזה שונה מכל הצבעה. לא בהכרח שהסיבה לכך היא דרבון.--המאיר (שיחה) 13:04, 13 באוקטובר 2021 (IDT)

הסרה

דיון חדש - קריטריונים

סבורני שצריך לקבוע איזשהו קריטריון אחיד למועמדות, מלבד התנאים המפורטים בדף: אנציקלופדיה:ערכי איכות, שגם בהם לא כל הערכים עומדים (למשל; לא תימצא בהם תבנית [דרוש מקור] או [דרושה הבהרה], לפחות בשלב הצעתם למומלצות, וכן; כל הקישורים בהם יהיו של דפים בדוקים או מסומנים).
האם לא צריך לקבוע רף מינימום לאורך הדף? ערך קצרמר אני מאמין שלדעת כולם לא יוכל להיכלל ברשימה, אך לדעתי גם ערכים שאינם מוגדרים כקצרמר, הם עדיין קצרים מדי בשביל לייצג אותנו בחלון הראווה של האנציקלופדיה.
וחשוב יותר; צריך למצוא איזו נוסחא שתאפשר לנו להגדיר את רמת העניין לציבור בערך, כמובן שאי אפשר להגדיר תחום עניין, אך גם ניתן להגדיר ערכים בתחום מסוים כלא מספיק מושכים או לחילופים בעלי תוכן לא מספק מבחינת הגיוון שלו, למשל הערך אהליבמה בת ענה הוא ערך מיוחד ומושלם מכל הבחינות, אך פשוט אין בו תוכן (הרשו לי להגדיר במילה גסה -) "עיתונאי" לגולש המצוי...
אני חושב שבערך מומלץ צריך להיות "בשר", הוא צריך להביא סיפור כל שהוא, כמובן לא במובן סיפור אלא במובן של תוכן מגוון ועשיר, לדוגמא בויקיפדיה יש ערך מומלץ על רבי עקיבא אייגר כמדומני, הערך אינו מסתפק בסקירה יבשה של תולדות חייו אלא מנסה לתת לנו פרופיל מקיף על אישיותו על השקפתו על דרך ליימודו ועל השפעתו, הוא הדין לגבי ערכים היסטוריים (בהם אני מצוי יותר), ערך על ישיבת תורת חסד (לודז') הוא ערך שחשוב מאוד שיהיה באנציקלופדיה היהודית, השאלה היא אם כערך איכות, וכנ"ל גם לגבי המתיבתא (ורשה).
כמובן שניתן להתחיל ברף נמוך, מכיון שאין לנו מספיק ערכים שעומדים ברף הגבוה, וכדאי גם לתת במה לכל עורך (במסגרת המצומצמת של עתה) במדור זה. ביבליופיל (שיחה) 21:53, 4 באפריל 2020 (IDT)
קבלו נא את התנצלותי מאת יוצרי הערכים על הדוגמאות המפורטות, אולי בצורה בוטה מדי.

Symbol support vote.svg בעד חזק. לא חייבים להתחיל ברף של ויקיפדיה, אבל בהחלט ראוי לקבוע כלל בנוגע להיקף הערך, וגם ביחס למבנה, וכדבריך. אני מסתייג מהסיפא הדנה לגופם של עורכים ולא לגופם של ערכים. זכריהו בן בניהשיחה • י"א בניסן ה'תש"ף 10:11, 5 באפריל 2020 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד אבל כדי שזה יתיישם הדרך חייבת לעבור בדיון פרטני על כל אחד הערכים כאן לעיל. אחר כך, לפני הכרעות, יהיה ניתן לפתח מכך דיון כללי כאן. דוד (שיחה) 15:45, 17 באפריל 2020 (IDT)

אני מנסה לעבור על הערכים לעיל, ומוצא עצמי בכל זאת שואל את עצמי כמה שאלות, אולי בכל זאת כדאי שננסה להתייחס אליהם כאן.
האם בשלב הנוכחי וברמה שאנו דורשים, ערך מומלץ אצלינו צריך

  1. אורך מינימלי (פרקים/פסקאות/שורות)?
  2. להקיף את הנושא בשלמות?
  3. ואתמ"ל כן, להקיף בהרחבה את כל הנקודות בערך?
  4. מבוסס בעיקר על מגוון מקורות שניים ושלישיים איכותיים ומפורטים וכמעט ללא מחקר ראשוני (מהסוג המסווה, המקובל)?
  5. תוספות מפורטות (תבניות ניווט/תמונות/מדיה/הפניות לתמונות/קריאה נוספת/קישורים חיצוניים)?
  6. חשיבות מסוימת (לא שולי ואיזוטרי)?
  7. להיות מעניין?
  8. עיצוב?

כל זה, כמובן, בלי לקחת בחשבון את השיקולים הבסיסיים, במן שהסתם מוסכם שהם דרושים ברמה מסוימת אך גם מוסכם להסתפק ברמה פחות גבוה בשלב זה. דוד (שיחה) 09:54, 22 באפריל 2020 (IDT)

וכמו במה נשתנה, אנסה גם לתת את התשובות החלקיות שלי, ואשמח לשמוע את דעת כולם:
  1. כן, צריך אורך. קשה לי להגדיר כמה. אבל יש כמה ערכים לעיל קצרים מידי.
  2. כן.
  3. Symbol question.svg מתלבט, אך לפחות את הנקודות החשובות.
  4. לפחות חלקית, לפחות שיש כמה מקורות שניים, או מקור איכותי אחד שמסכם בהרחבה.
  5. לפחות חלק מהתוספות. משהו שהופך את הערך למושך יותר ומעשיר יותר.
  6. Symbol question.svg מתלבט
  7. כן. חייב להיות עם סגנון כתיבה ותוכן העושים חשק לקרוא.
  8. כן, מינימום של מדיה/תרשימים + תבניות ניווט נצרכות

דוד (שיחה) 10:00, 22 באפריל 2020 (IDT)

השאלה היא מה ההגדרה של חשיבות, והאם ניתן בכלל לקבוע הגדרה, כי בעיני כל אחד זה משהו אחר. ביבליופיל (שיחה) 23:58, 23 באפריל 2020 (IDT)
כדי לנסות להגיע למשהו מעשי, אני פותח את הדברים לפרטים מסודרים, להלן. לקחתי מתוך הדברים דלעיל, ושתלתי לפי פסקאות. אתייג את ביבליופיל ודוד לתשומת לבם ולאישורם. יהונתן (שיחה) 22:09, 25 באפריל 2020 (IDT)
מדוע לא למחוק את הכפילות? ביבליופיל (שיחה) 15:16, 26 באפריל 2020 (IDT)
אני אוהב שהכול מאוחסן. אם מפריע לך - מחק. אני אישית לא אוהב מחיקות, אחר כך לפעמים נהיה בלגן ולא יודעים איך זה התחיל. יש לנו פסקאות נפרדות נוחות, ואין לנו בעיה של מקום בשרתים, לפחות לא לעוד כמה שורות כגון דא. יהונתן (שיחה) 15:23, 26 באפריל 2020 (IDT)

לאן שואפים?

מתוך התגובות שלמטה, עולה בי הרהור: מה ההבדל בין ערך מומלץ לבין ערך איכותי. נראה לי שאחר שנוכל לסמן היטב את ההבדל, יהיה קל לנו לדון בפרטים. אזכיר שרשימת ערכי איכות נפתחה בכוונה כדי לאפשר קריטריונים קלילים. נוסף על כך הוא שלב ההתחלה שלנו שאמור להוריד את הרף (במילים אחרות: איכות ולא מומלץ + שלב ההתחלה = רף נמוך ונוח). אם הכוונה להגיע כבר כעת לרף קרוב למומלץ, מבחינתי זה לא שווה את המאמץ. יש לנו מקבילה אנגלית לערכי האיכות (Wikipedia:Good articles), וזה בוויקי המבוססת דיה. הרף שלנו אמור להיות נמוך בהרבה. יהונתן (שיחה) 15:44, 26 באפריל 2020 (IDT)

לא כל כך מבין מה ההבדל בין ערך איכות לערך מומלץ, אם כי ניתן לקבוע שתי קטגוריות. אבל אני גם סבור שכולנו הבענו כאן את דעתנו בהתאם לשאיפה שלנו לראות את האנציקלופדיה, ולא בהתאם למציאות. כי אם ניקח את הערכים הבודדים שקיבלו הסכמה של רוב לערך מומלץ ונבחן אותם לאור הקריטריונים הנידונים, כנראה יפלו כולם... וגם אם יישארו שניים שלשה, אין לנו מה לעשות עם שניים שלשה ערכים מומלצים, אני מציע שלכבוד הפתיחה/הרחבת העורכים, ניצור מקבילה של ערך איכות שתציג את כל הערכים שנוצרו אצלנו לפי סדר מתחלף בעמוד ראשי, חוץ מערך ממש בלתי מושלם, או לפי קריטריון אחר שיותיר כמה עשרות ערכים הראויים להיכלל בו. ביבליופיל (שיחה) 15:54, 26 באפריל 2020 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה - נראה לי שהיתה כאן אי-הבנה. אני מעולם לא פירשתי "ערך איכות" כדרגה נמוכה יותר מערך מומלץ. אני הבנתי (אולי בטעות) שזה פשוט כדי ליתן שם אחר למוסד הזה ולא להשתמש בשם מויקיפדיה, בפרט כשהרשימה הזו עודנה קיימת בנפרד. בשלב ההתחלה אכן אפשר להוריד מעט את הרף, אבל גם בזה לא צריך להגזים, לדעתי. די בהורדת הקריטריונים למצב שיעמדו בהם בערך 6 ערכים (3.5%). זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תש"ף 15:57, 26 באפריל 2020 (IDT)
אז טוב שהעליתי את הדיון. מכיוון שהבסיס לפתיחת ערכי איכות היה זה שאנו לא ערוכים כעת לעבודה על מומלצים, ומכיוון והייתה הנחת יסוד שעלינו להתפשר בשלב ההתחלה, כפי שגם ויקיפדיה עשתה זאת בערכי המומלצים (דוד יוכל להרחיב), על כן מתבקש לשקול מחדש את התגובות להלן. יהונתן (שיחה) 17:10, 26 באפריל 2020 (IDT)
אולי עדיף לפתוח דיון חדש על קטגוריה נפרדת לערכים בשלב מוקדם זה. ביבליופיל (שיחה) 17:17, 26 באפריל 2020 (IDT)
היא קיימת אנציקלופדיה:ערכי איכות/דיונים. כעת פשוט נשאר לסנן את הדברים ולראות אלו מהם רלונטיים. יהונתן (שיחה) 17:30, 26 באפריל 2020 (IDT)
יהונתן, אני מסכים שצריך להתפשר בשלב זה, וגם דוד מסכים (כפי שכתב בפתיחת דבריו). לדעתי מספיקה התפשרות במידה כזו שתעמיד אותנו על 5–7 ערכי איכות (3.5% בקירוב). המצב הנוכחי בויקיפדיה הוא פחות מעשירית מכך. זכריהו בן בניהשיחה • ג' באייר ה'תש"ף 18:27, 26 באפריל 2020 (IDT)
אני מסכים עם יהונתן שצריך להתפשר, אני מסכים עם זכריהו בכך שהבנתי כמוהו שמדובר על מוסד מקביל לוויקיפדיה רק עם שם חדש. אני מסכים עם ביבליופיל שלפי השאיפות שהוצגו פה כמעט לא יהיו לנו ערכים נבחרים בכל שם וחניכא שיהיו, ולפיכך אני מסכים עם מסקנתו שכדאי לבחור בהצגה מתחלפת של כל הערכים על פי רשימה שחורה ולא רשימה לבנה, כלומר כל הערכים למעט כאלו שיזכו להתנגדות מחמת חסרון מיוחד. בהמשך אולי תתבשל מתוך זה רשימת מומלצים. דוד (שיחה) 19:01, 26 באפריל 2020 (IDT)
כמו שדוד הסביר, בשלב זה אין כוונתי לוותר על כל הדיון שנערך כאן, אלא להותירו לשלב מאוחר יותר כשכבר יהיו מספיק ערכים שניתן יהיה לסנן מתוכם את המומלצים. ז. א. שנפתח דף דיון חדש לסינון הערכים שלא יעמדו ברף הנמוך יותר שנקבע בשביל התצוגה המחלפת. ביבליופיל (שיחה) 10:58, 27 באפריל 2020 (IDT)
הרציונל מאחורי זה הוא טענתו הצודקת של זכריהו בן בניה שהמתאים הוא להישאר עם 5-7 מומלצים. והיות שבכך כמעט לא נציג את מרכולתנו - כמעט לא הרווחנו דבר. המומלצים בשלב זה אינם לטובת הקורא במובן הרגיל, כי לא חסר לו 7 הערכים הללו מתוך 200 האלף. אלא זה מהלך שמאפשר לנו להבליט את היצירות שנוצרו פה, אלא שמסנן מתוכם רק את אלו הראויות להתכבד ומעניקות משהו ממשי לקורא. דוד (שיחה) 11:07, 27 באפריל 2020 (IDT)
לעת עתה, בתוך תערובת התגובות שמתייחסות לדרגות שונות, אני רואה את דף זה כדף פטפוט כללי שנותן כיוונים יפים, ותו לא. יהונתן (שיחה) 15:10, 27 באפריל 2020 (IDT)

אורך הערך

האם יש רף של אורך מינימלי (פרקים, פסקאות, שורות, מילים)?
  • לדעתי גם ערכים שאינם מוגדרים כקצרמר, הם עדיין קצרים מדי בשביל לייצג אותנו בחלון הראווה של האנציקלופדיה. ביבליופיל (שיחה) 21:53, 4 באפריל 2020 (IDT)
  • כן, צריך אורך. קשה לי להגדיר כמה. אבל יש כמה ערכים לעיל קצרים מידי. דוד (שיחה) 10:00, 22 באפריל 2020 (IDT)
  • כהמלצה כללית. אם הערך מקיף את כל התוכן שאמור להיות בו, אפשר להסתפק בגודל סביר, לא קצרמר. יהונתן (שיחה) 22:23, 25 באפריל 2020 (IDT)
  • כן. ערך כזה צריך להיות ערך מקיף, לא קצרמר. זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תש"ף 15:13, 26 באפריל 2020 (IDT)
    נא להבדיל בין ארוף למקיף. אפשר להקיף משהו בצורה מקסימלית ועדיין הערך יהיה קצר, מעצם טבעו. אז אולי לא נרצה להמליץ עליו בראש חוצות וירטואליות. דוד (שיחה) 21:42, 26 באפריל 2020 (IDT)

הקפת הנושא בשלמות

האם על הערך להקיף את הנושא באופן מלא?
  • כן. להקיף בהרחבה את כל הנקודות בערך - Symbol question.svg מתלבט, אך לפחות את הנקודות החשובות. דוד (שיחה) 10:00, 22 באפריל 2020 (IDT)
  • חובה. איני יודע איפה להציב את "כל הנקודות" ו"הנקודות החשובות", אבל ברור כי הערך אמור למצות את הנושא באופן שלא יותיר לקורא סימני שאלה, וגם לא נישות של פספוס מידע חשוב. יהונתן (שיחה) 22:23, 25 באפריל 2020 (IDT)
  • הערך צריך להיות מקיף. לדעתי בשלב זה אנחנו צריכים להקל בדרישה הזו ולהסתפק בנקודות העיקריות. זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תש"ף 15:13, 26 באפריל 2020 (IDT)
  • על הערך להקיף את כל הנקודות, אך מה שמעכב גם בדיעבד שלא יותיר כלל סימני שאלה (אלא אם כן במקרה שזהו הידע הקיים בכלל, כמו בפרשיות היסטוריות וכדומה). ביבליופיל (שיחה) 15:40, 26 באפריל 2020 (IDT)

רמת המקורות עליהם הערך מבוסס

האם הערך צריך להיות מבוסס על מקורות שניים ושלישיים, ועם מגמה להימנעות מ"מחקר ראשוני מוסווה"?
  • לפחות חלקית, לפחות שיש כמה מקורות שניים, או מקור איכותי אחד שמסכם בהרחבה. דוד (שיחה) 10:00, 22 באפריל 2020 (IDT)
  • כאשר יש מקורות שניים ושלישיים - הערך צריך להביא אותם ולהתבסס עליהם. על "מחקר ראשוני מוסווה", קשה לענות בסכינא חריפא, אבל ברור שכדאי להימנע אלא אם כן אין מידע אחר. זה עדיף מאשר כלום. יהונתן (שיחה) 22:23, 25 באפריל 2020 (IDT)
  • חולק. לא נראה לי שמי שיצר ערך שאין בו מקור איכותי, יגרע חלקו בעבור העבודה הקשה שעשה העורך החרוץ. ההפך, זהו ערך חשוב יותר ושימושי יותר שמכבד יותר את האנציקלופדיה כאתר רציני. ברור שתמיד עדיף להימנע ממחקר מקורי, אך במקרים שאין מקור כזה. ערך המלוקט ממגוון מקורות הוא ערך טוב ואיכותי ביותר. ביבליופיל (שיחה) 14:59, 26 באפריל 2020 (IDT)
  • עקרונית, כל ערך אמור להיות מבוסס על מקורות משניים ולא על מקורות ראשוניים. עורך חרוץ שערך מחקר ראשוני מתוך המרקורות הראשוניים, יתכבד ויפרסם את דבריו מחוץ לאנציקלופדיה ואז יוכלו דבריו לשמש כמקור משני. כאשר אין מקורות משניים איכותיים, הערך פשוט לא אמור להכתב. (זה לא אומר שצריך מקור אחד עיקרי, ליקוט מגוון מקורות הוא חשוב). בוודאי ובוודאי שערך כזה לא יכול להחשב לערך איכות. נ"ב אעיר על ניסוח דברי ביבליופיל שדן בחלקו של הכותב: ערך איכות אינו פרס לכותב, לשם כך ישנם כוכבים ועיטורים. הוא נועד לטובת הקורא, כדי להפנות אותו לערכים שכדאי לקרוא. זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תש"ף 15:13, 26 באפריל 2020 (IDT)
אין כוונתי על מחקר אמיתי הכולל בהכרח את השערותיו של הכותב ואת הבנתו והשקפתו, אלא ליקוט ממגוון מקורות ותתי מקורות עד ליצירה של ערך מושלם. הניסוח שבדבריי ממנו השתמע על "פרס לכותב" היה לתפארת המליצה כמובן, בכדי להדגיש את טיבו ואיכותו של ערך כזה, לא פחות מערך המבוסס על מקורות משניים. ביבליופיל (שיחה) 15:21, 26 באפריל 2020 (IDT)

עיצוב: מדיה, תבניות ושאר עזרים

איזה עיצוב ואלו עזרים אמור להכיל הערך (מדיה, ניווט, פסקת לקריאה נוספת, פסקת קישורים חיצוניים)?
  • לפחות חלק מהתוספות. משהו שהופך את הערך למושך יותר ומעשיר יותר. עיצוב: כן, מינימום של מדיה/תרשימים + תבניות ניווט נצרכות. דוד (שיחה) 10:00, 22 באפריל 2020 (IDT)
  • מדיה וניווט: כהמלצה, לפי העניין. יש מקומות שזה נצרך ביותר בשביל הבנת הדברים, ויש מקומות שבהם זה סתם קוסמטיקה או מיותר. לקריאה נוספת וקישורים חיצוניים: אם יש, חובה. יהונתן (שיחה) 22:23, 25 באפריל 2020 (IDT)
  • חובה שיהיו פרקי קריאה נוספת וקישו"ח להרחבה. זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תש"ף 15:13, 26 באפריל 2020 (IDT)
  • ברור שעדיף, אך לא מעכב. (למדוני מה הם תבניות ניווט...). ביבליופיל (שיחה) 15:42, 26 באפריל 2020 (IDT)
    ביבליופיל, קטגוריה:תבניות ניווט. יהונתן (שיחה) 15:47, 26 באפריל 2020 (IDT)

רף חשיבות

האם ומהו רף החשיבות הנדרש?
  • Symbol question.svg מתלבט דוד (שיחה) 10:00, 22 באפריל 2020 (IDT)
  • השאלה היא מה ההגדרה של חשיבות, והאם ניתן בכלל לקבוע הגדרה, כי בעיני כל אחד זה משהו אחר. ביבליופיל (שיחה) 23:58, 23 באפריל 2020 (IDT)
  • כדברי ביבליופיל. ניתן להציע זאת כהמלצה בעלמא, ללא שיניים. יהונתן (שיחה) 22:23, 25 באפריל 2020 (IDT)
  • חשיבות אנציקלופדית, ככל ערך. (האם ערך מסווג יכול להיות ערך איכות? לא יודע) זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תש"ף 15:13, 26 באפריל 2020 (IDT)

רמת עניין

האם על הערך להיות מושך ומעניין?
  • ניתן להגדיר ערכים בתחום מסוים כלא מספיק מושכים או לחילופים בעלי תוכן לא מספק מבחינת הגיוון שלו, למשל הערך אהליבמה בת ענה הוא ערך מיוחד ומושלם מכל הבחינות, אך פשוט אין בו תוכן (הרשו לי להגדיר במילה גסה -) "עיתונאי" לגולש המצוי... אני חושב שבערך מומלץ צריך להיות "בשר", הוא צריך להביא סיפור כל שהוא, כמובן לא במובן סיפור אלא במובן של תוכן מגוון ועשיר, לדוגמא בויקיפדיה יש ערך מומלץ על רבי עקיבא אייגר כמדומני, הערך אינו מסתפק בסקירה יבשה של תולדות חייו אלא מנסה לתת לנו פרופיל מקיף על אישיותו על השקפתו על דרך ליימודו ועל השפעתו, הוא הדין לגבי ערכים היסטוריים (בהם אני מצוי יותר), ערך על ישיבת תורת חסד (לודז') הוא ערך שחשוב מאוד שיהיה באנציקלופדיה היהודית, השאלה היא אם כערך איכות, וכנ"ל גם לגבי המתיבתא (ורשה). ביבליופיל (שיחה) 21:53, 4 באפריל 2020 (IDT)
  • כן. חייב להיות עם סגנון כתיבה ותוכן העושים חשק לקרוא. דוד (שיחה) 10:00, 22 באפריל 2020 (IDT)
  • כהמלצה. בפרט שלפעמים זה פחות שייך. יש פעמים שזה אף מזיק. ערך אנציקלופדי אינו תוכן שיווקי, ולפעמים הוספת הדרמה והמתח פוגמים באיכותו. אחר הערכים המומלצים בוויקיפדיה שמעוררים גיחוך הוא הערך גנבת הברכות (ראו לדוגמה את הדיונים בדף השיחה בוויקי). דווקא שם נכון היה לנסות לסכם ביבשות את הפרטים והשיטות, ולא להוסיף צבע ספרותי, וסלחו לי אם אומר "נשי". יש להקפיד להבדיל בין מידע מושך ומרתק לבין מידע עשיר. כל זה כפוף כמובן לחומר הגלם הקיים. ערך שמיסודו הוא יבש וללא מידע "ספרותי - מרתק", חובה להשגיח להשאירו כך בלא להוסיף לו צלופן מיותר. יהונתן (שיחה) 22:23, 25 באפריל 2020 (IDT)
    ממש לא התכוונתי להוספת תיאורים ספרותיים וכדו', אלא שהתוכן מצד עצמו יהיה מעניין לרוב האנשים (למשל, ערך סיכום על מחלוקת הלכתית כל שהיא יכול להיות חשוב מאד ומקיף, אך לא תמיד מעניין). כלומר שעלינו לבחור ערכים מומלצים גם לפי אמת המידה השיווקית, אך כמובן שלא לשכתב את תוכנם. ביבליופיל (שיחה) 15:05, 26 באפריל 2020 (IDT)
  • האם הערך צריך להיות מענין? כן. האם זה אומר כתיבה עיתונאית? לא ולא. אני מסכים שישנם ערכים יבשים ואכן עדיף לא להוסיף להם פיקנטריה לשם ה"משיכה", אבל אין בעיה בכך שהם לא יבחרו כערכי איכות. לא כל ערך צריך להגיע לרשימה הזו. זכריהו בן בניהשיחה • ב' באייר ה'תש"ף 15:13, 26 באפריל 2020 (IDT)

הצעות מעשיות

הדיונים הפורים לעיל סוכמו על ידי יהונתן כ"פטפוט כללי שנותן כיוונים יפים", אני רואה את זה כחיובי, ורוצה לקחת את זה צעד אחד קדימה, להתקדם לעולם המעשה.
עלו כאן 3 הצעות מעשיות. זו לא הצבעה, אך אשמח אם תביעו דעתכם בעד/נגד ולכל היותר עם נימוק מתומצת מאוד. דוד (שיחה) 15:38, 27 באפריל 2020 (IDT)

1. ערכי איכות

ערכי איכות במובנם הרגיל, מקביל לערכים מומלצים של ויקי. הרף יהיה יותר נמוך, ועדיין ישאף לאיכות גבוהה כך שיתקבלו הערכים האיכותיים ביותר שלנו, כחמישה או עשרה ערכים לכל היותר. בשיטה זו, יושם דגש על כך שהערכים יעמדו בקריטריונים הנדרשים, גם אם ברמה מקילה.

  • עדיפות שניה אצלי, אך אפשרי. זה יאפשר לברור מתוך רשימה מצומצמת יחסית של ערכים, רק אלו שטובים ואיכותיים בצורה ניכרת, כך שזה מעשי. מאידך, התועלת מרשימה של חמישה ערכים מומלצים היא נמוכה יחסית. דוד (שיחה) 15:42, 27 באפריל 2020 (IDT)
  • עדיפות ראשונה. ערכי איכות שאמורים להקביל למומלצים של ויקי (עם הקלות מסוימות לרגל הפתיחה) הם בהחלט דבר שניתן להתכבד בו ולהציגו כלפי העולם, ואם יורשה לי, גם יתרון שלנו על המתחרים... זכריהו בן בניהשיחה • ג' באייר ה'תש"ף 15:51, 27 באפריל 2020 (IDT)
  • עדיפות שלישית. אני בעד להציג אותם באיזה מקום. אך שרשימה דלילה עד בלתי קיימת של חמישה ערכים תהיה חלון הראווה שלנו, זה קצת... מביך. ביבליופילשיחה • ג' באייר ה'תש"ף • 16:10, 27 באפריל 2020 (IDT)
    למה? אם מוצג ערך שבועי מתחלף, והערך חוזר כל חדשים, לא נראה לי מביך. זכריהו בן בניהשיחה • ג' באייר ה'תש"ף 16:29, 27 באפריל 2020 (IDT)
חשבתי שזה מתחלף מדי יום, אבל גם אם לא, בכל מקרה רשימה בת עשרה ערכים זה לא מכובד, ניתן לראות זאת באתרים אחרים בהם כל תבניות "הידעת", "ערך מומלץ", וכו' חוזרות על עצמן בתדירות גבוהה וזה פשוט נלעג למדי. כבר עדיף לא לעשות כלום. ביבליופילשיחה • ג' באייר ה'תש"ף • 16:41, 27 באפריל 2020 (IDT)

2. ערכים נבחרים

רשימה מורחבת של ערכים טובים, לפי קריטריונים מקלים במיוחד, היא יכולה להכיל גם כמה עשרות ערכים (מתוך ה170 שיש לנו כיום), ותכיל בעצם את כל הערכים שלנו שיעברו את הרף שיקבע. בשיטה זו יושם פחות דגש על קריטריונים, ויותר דגש על רושם אישי/ביקורת ספציפית והצבעת הקהילה.

  • עדיפות שלישית ואחרונה אצלי. גם להוציא הרבה אנרגיה, וגם להישאר עם רשימה פרווה, לא מוגדרת, שתכלול ערכים רבים וערכים רבים לא עם קריטריונים שנתקשה להגדיר. דוד (שיחה) 15:43, 27 באפריל 2020 (IDT)
  • רשימה כזו לבד היא אכן לא מוצלחת, אבל לדעתי טוב לגבש רשימה כזו בנוסף לרשימה הראשונה. זה מודל שקיים בכמה ויקיפדיות (לא בעברית), ויאפשר לנו להציג בעמוד הראשי הן "ערך איכות" מתחלף מתוך רשימה קצרה, והן ערכים טובים שנכתבו כאן. התוצאה הסופית תהיה דומה להצעה השלישית, רק בהסתכלות חיובית ולא שלילית ובפחות פגיעה בעורכים. זכריהו בן בניהשיחה • ג' באייר ה'תש"ף 15:51, 27 באפריל 2020 (IDT)
  • עדיפות ראשונה. אם כי אני תומך בהצעתו של זכריהו שהובאה כאן לעיל. ביבליופילשיחה • ג' באייר ה'תש"ף • 16:12, 27 באפריל 2020 (IDT)

3. רשימה שחורה

מוסד הערכים המומלצים שלנו ישאר לעת עתה על כר הדיונים, ובמקומו נבחר בינתיים להציג בתצוגה מתחלפת בעמוד הראשי את מרבית הערכים שלנו, למעט כאלו שיכללו ב"רשימה שחורה": ערכים שנמצאה בהם לקות כלשהי הפוגמת אותם מלהיות מוצגים ומומלצים לעין כל. מן הסתם יכללו ברשימה שחורה זו כמה עשרות ערכים לכל היותר.

  • Symbol support vote.svg בעד בעדיפות ראשונה. ידרוש הכי פחות אנרגיה, ויספק תוצאה שהכי טובה לשלב הנוכחי שלנו. אני לא חושב שיש מקום לחשוש מפגיעה אישית ביוצרי הערכים שברשימה השחורה. דוד (שיחה) 15:40, 27 באפריל 2020 (IDT)
  • נגד רשימה שחורה של ערכים, פוגעני ומיותר. עדיף במקום זה שתי רשימות כדלעיל. זכריהו בן בניהשיחה • ג' באייר ה'תש"ף 15:51, 27 באפריל 2020 (IDT)
אינני יודע אם זה פוגע, אני כן חושב שזה ימריץ את העורכים פשוט לשפר את הערך. ביבליופילשיחה • ג' באייר ה'תש"ף • 16:08, 27 באפריל 2020 (IDT)
יש מגוון סיבות שלא נרצה להציג ערך, בלי שזה יפגע כלל. למשל סימן תאנה, או אולטרא-קצרמר. ואם הבעיה היא באמת איכות ירודה במיוחד - אז ודאי שלא נוכל להתחשב בפגיעה, כי אז נוכל לסגור את האנציקלופדיה. דוד (שיחה) 16:11, 27 באפריל 2020 (IDT)
אני דווקא חושב שהצעה זו נותנת יותר סיכוי לכל עורך, כך שגם הערכים הפחות מעניינים יזכו לתצוגה, מה שאין כן בערכים נבחרים אנשים פחות ינטו לתמוך בערך לא מרתק, אך זה יכול להוות חסרון בשביל העמוד הראשי שיוצגו בו ערכים סתמיים כאלו. ביבליופילשיחה • ג' באייר ה'תש"ף • 16:16, 27 באפריל 2020 (IDT)
אני לא בטוח שהבנתי. זכריהו בן בניהשיחה • ג' באייר ה'תש"ף 16:29, 27 באפריל 2020 (IDT)

ערכים ששוכתבו

מה דעתכם על ערכים ששוכתבו אצלנו בנוגע לערכים מומלצים? לפי שעה רפרפתי על פני הקטגוריה ולא מצאתי ערכים שראויים לשאת בתואר, או לחילופין ערכים שראויים, אך לא מצאתי שהשכתוב שלהם אצלנו הוא מספק בכדי להציג אותו כאחד מפירות האנציקלופדיה היהודית. ביבליופיל (שיחה) 00:47, 19 באפריל 2020 (IDT)

אם כך הדיון עדיין מוקדם מידי. דוד (שיחה) 09:22, 22 באפריל 2020 (IDT)
אני מערער על הקביעה. אני חושב שיש לנו ערכים מצוינים, שאפשר לומר בהם פנים חדשות באו לכאן: רבי יצחק שלמה זילברמן, סטנדר ושיר הייחוד; וגם ערכים שנערכו בהם שכתוב והרחבה במידה משמעותית, אך ייתכן שעדיין לא מושלם או שקצרמר, כמו: בית הקברות היהודי בוורשה, בקית הכרשינה, במוצאי מנוחה קדמנוך תחילה, חורבת סרגונה, יהושע בן יהוצדק, כיסא אליהו, מאבד עצמו לדעת (הלכה), מלקות (הלכה), סנהדרין, ספרי דברים, רבי יעקב עמדין, רבי עזריה מן האדומים, רבי צבי הירש רוזנבוים, שמירת הנפש, שריפת התלמוד בפריז. יהונתן (שיחה) 12:52, 24 באפריל 2020 (IDT)
שים לב, שלא קבעתי, אלא שיערתי לאחר רפרוף. בנוגע לערכים רבי יצחק שלמה זילברמן וסטנדר אני מסכים, אך הערכים האחרים לא נראה שמספקים. חלקם הגדול הם לא מושלמים דיים לערך איכות כפי שכתבת. אשמח אם תסב את תשומת לבי לערכים נוספים ששוכתבו ויכולים להיכלל בקטגוריה. ביבליופיל (שיחה) 22:20, 25 באפריל 2020 (IDT)
די בשני אלו. לא באתי לבקש את הוספת כל אותה הרשימה, ובכוונה הפרדתי לשתי קטגוריות. אלו השניים טרם הושלמו, אך יש להם פוטנציאל, וניתן "לאמץ" אותם ולהביאם לידי גמר. יהונתן (שיחה) 22:26, 25 באפריל 2020 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── מוזמנים להתקדם לשלב הבא. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:49, 14 באפריל 2021 (IDT)

היתר מאה רבנים

נושא הלכתי מרתק. שוכתב בעיקר על ידי יהונתן. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א •

מהתרשמותי, הערך לא מקיף מספיק את הנושא, שלגביו יש התייחסות רחבת-היקף בספרות התורנית. דוגמה אחת: אין כמעט אזכור להצרכתם של רבנים מג' מדינות, והדיון סביב זה. --המאיר (שיחה) 14:02, 29 באוגוסט 2021 (IDT)

הסנהדרין של פריז

הניסיון ההיסטורי המשונה להחייאת הסנהדרין ביוזמת נפוליאון. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:49, 14 באפריל 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ז' באייר ה'תשפ"א • 17:25, 18 באפריל 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד, מרתק.--מכלולאי (שיחה) 23:01, 31 במאי 2021 (IDT)

סטנדר

הרהיט המוכר כל כך והמזוהה יותר מכל עם לימוד התורה. שוכתב על ידי יהונתן. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:49, 14 באפריל 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ז' באייר ה'תשפ"א • 17:26, 18 באפריל 2021 (IDT)

רבי יוסף דוד זינצהיים

מנהיג יהדות צרפת בתקופה רבת תהפוכות. וגאון בעל שם. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:49, 14 באפריל 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ז' באייר ה'תשפ"א • 17:26, 18 באפריל 2021 (IDT)

רבי יצחק הלוי הורוביץ

שם נרדף לחריפות. רבן של כמה מהקהילות המרכזיות באירופה בזמנו שעמד בעין כמה מהפרשיות הציבוריות המפורסמות ביותר. ביבליופיל (שיחה | תרומות) שכח לחתום

Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ז' באייר ה'תשפ"א • 17:26, 18 באפריל 2021 (IDT)

רבי יצחק שלמה זילברמן

דמות מרתקת של גאון ומנהיג תורני מקורי מהדור האחרון. שוכתב על ידי יהונתן. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:49, 14 באפריל 2021 (IDT)

לא משמעותי מספיק לטעמי.--המאיר (שיחה) 00:16, 23 באוגוסט 2021 (IDT)

שלמה דובנא

בלשן מפורסם, ופרשן התנ"ך. דמות שנויה במחלוקת. אני מסופק בנוגע למועמדותו להמלצה. ביבליופילשיחה • ב' באייר ה'תשפ"א • 22:49, 14 באפריל 2021 (IDT)

ממה נובעת ההתלבטות? סערצע (שיחה) 22:59, 14 באפריל 2021 (IDT)
אני מסופק האם השכתוב ברמה מספיקה להעמדה להמלצה. ביבליופילשיחה • ג' באייר ה'תשפ"א • 09:07, 15 באפריל 2021 (IDT)

כולל חבת ירושלים

ערך ששוכתב על ידי. על אחד המוסדות היהודיים הבולטים בארץ ישראל בתקופה העות'מנית ובחיי יהדות גליציה. הערך סוקר את הקמת הכולל, והפרשיות הסוערות שחלפו עליו. ביבליופילשיחה • כ"ג באלול ה'תשפ"א • 10:03, 31 באוגוסט 2021 (IDT)

התיוג נכשל. ביבליופילשיחה • כ"ג באלול ה'תשפ"א • 10:04, 31 באוגוסט 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד דוד (שיחה) 11:49, 31 באוגוסט 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד כתיבה וחתימה טובה, איש גלילישיחה • כ"ג באלול ה'תשפ"א • 14:56, 31 באוגוסט 2021 (IDT)

חסידות איזביצה-ראדזין

ערך ארוך ומפורט על החסידות הייחודית והבודדה; אדמו"ריה, גלגוליה, ענפיה, הגותה, ודרכה. ביבליופילשיחה • כ"ג באלול ה'תשפ"א • 10:08, 31 באוגוסט 2021 (IDT)

Symbol support vote.svg בעד דוד (שיחה) 11:48, 31 באוגוסט 2021 (IDT)
Symbol support vote.svg בעד כתיבה וחתימה טובה, איש גלילישיחה • כ"ג באלול ה'תשפ"א • 14:56, 31 באוגוסט 2021 (IDT)